Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

A stressz ellenszerei



A STRESSZ ELLENSZEREI

Korunk népbetegsége komolyan károsítja a szervezetet


A distressz természetes ellenszerei, stressz, stresszhelyzet, stresszkezelés - Dr. Kopácsi László pszichiáter Győr A distressz természetes ellenszerei: wellness, stressz, stresszhelyzet, stresszkezelés - Dr. Kopácsi László pszichiáter Győr A distressz természetes ellenszerei: gyógynövények, stressz, stresszhelyzet, stresszkezelés - Dr. Kopácsi László pszichiáter Győr


Szapora szívverés, megemelkedett vérnyomás, csökkenő gyomorműködés a stressz elsődleges tünetei. Az ősember idején a vészhelyzet váltott ki ilyen fizikai reakciókat, hogy a szervezetet hatékony menekülésre késztesse. Ma a folyamatos stresszhelyzet életformává vált, és betegségek forrásaként emlegetik. A gyógyításához életmódváltásra, a negatív hatások tudatos kezelésére van szükség.


A kiszámíthatatlanság és a teljesítménykényszer a legnagyobb stresszforrás a mai ember életében. írja dr. Valló Ágnes Menedzserbetegségek című könyvében. Ha valakit folyamatosan ilyen hatások érnek. előbb-utóbb elveszíti energiáját, sőt számos fizikai betegség okaként is a stressz okozta érzelmi- és lelkiállapot-romlást teszik felelőssé a szakértők.


KOMOLY KÁROK A SZERVEZETBEN

A stressz a mindennapok része, tipikus urbánus betegség. Régebben ez a szervezetnek a pillanatnyi fizikai ingerekre adott nem specifikus válaszát jelentette - ahogyan a stresszelmélet megalapozója, Selye János biológus professzor fogalmazott-, és jótékony hatású volt: az ősembert veszélyesetén menekülésre késztette. Mostanában viszont a folyamatos idegességre, feszült helyzetekre való reakciót nevezzük így.

A kiváltó okok sora hosszú és tartós, kezdve a munkahelyi problémáktól a megfelelési kényszeren át a családi gondokig.

Korunk népbetegsége a szervezetet komolyan károsítja. Selye János biológiai kutatásaival már a harmincas években igazolta, hogy a folyamatos túlfeszített állapotban számos szerv sérül: a szív és az érrendszer, az immunrendszer, a mellékvese és a vesék, a tápcsatorna, valamint a bőr. Nem véletlen, hogy a rohanó életet élők gyakran küzdenek szív- és érrendszeri betegségekkel, magas vérnyomással, fekéllyel, emésztési gondokkal.

A tudomány mai álláspontja szerint további betegségeket is okoz a stressz: egyes szervek túlfeszített állapota állandósul mások rovására, ez vezet a szervezet energiaegyensúlyának felborulásához, és ahhoz, hogy végül fogékonyabbá válik bármilyen betegségre. Olyannyira, hogy a munkahelyi hiányzások nagy része - hozzávetőleg 70 százaléka - is a stresszre vezethető vissza.


TESTMOZGÁS ÉS JÓGA

Mindezek alapján egyértelmű, hogy küzdeni kell a stressz ellen. A hogyanra a legkézenfekvőbb válasz a gyökeres életmódváltás lenne, ám ennek lehetősége csupán keveseknek adatik meg. A negatív élethelyzetek felismerésének és megfelelő kezelésének elsajátítása azonban mindenki számára elérhető és megszívlelendő. Azért is, mert a folyamatos stressz hatására előfordulhat, hogy elfelejtünk ellazulni. Ilyenkor pedig a legnyugalmasabb helyzet is irritálóvá válik, és akár a családi nyaralás során is állandóan lesz min idegeskedni.

A stresszoldásnak számos módja létezik. Vannak intézmények, amelyek arra szakosodtak, hogy tréningek útján fejlesszék az önismeretet, utat mutassanak a helyes életfilozófia irányába. Természetgyógyászhoz, kineziológushoz vagy homeopátiás szakorvoshoz is fordulhatunk, hogy segítséget kapjunk a feszültség levezetésében.

Miután a stressz egyik hatása, hogy megfeszülnek az izmok, a rendszeres testmozgás mindenképpen jótékony orvosság. Már napi 30-40 perc séta is a jó levegőn jelentősen javítja az izomzat tónusát, növeli a sejtek oxigénfelvételét. A hatékonyság kulcsa ebben az esetben a rendszeresség. Néhány alapvető, a hétköznapokon is könnyedén végezhető jógagyakorlat is komoly segítség a stresszhatások feloldásában vagy az azokra való felkészülésben. Maga a jóga szó jelentése is erre utal: szanszkritül önlegyőzést, a szellemi és fizikai belső erők teljes egybefogását s a rajtuk való uralmat jelenti. Nem véletlen, hogy mostanában egyre több pszichológus ajánlja például ezt a meditatív testgyakorlatformát rákos betegek kiegészítő kezeléseként.


WELLNESS-GYÓGYMÓDOK

A stressz hatására kialakult hát- és nyakfájdalom, szorongás, depresszió, fejfájás, magas vérnyomás egyik legrégebbi kezelése a masszázs. A megfelelő módon végzett kúra fokozza az anyagcsere-folyamatokat, és a belső szervekben is beindít bizonyos öngyógyító mechanizmusokat a vér- és nyirokkeringés stimulálásával. Mindezek mellett a masszázs segít tudatosítani a testben önkéntelenül fenntartott feszültségeket, s jó az idegrendszernek is. Az utóbbi években például egyre több munkahelyi egészségmegőrző programban kap helyet az irodákban végzett mobilmasszázs, amely elsősorban a hát felső részén, a vállakon és a nyakon jelentkező ízületi feszültségeket oldja.

A szaunázás már nem fér bele a munkaidőbe, de a forró levegő és az izzadás mindenképpen fontos oldószere a stressznek. A szaunázás kiűzi a méreganyagokat a szervezetből, erősíti az immunrendszert, edzi a szívet, és fokozza a keringést, mindeközben pedig igazán kellemes kikapcsolódás akár egyedül, akár társasággal.

A kiváltó okok sora hosszú és tartós, kezdve a munkahelyi problémáktól a megfelelési kényszeren át a családi gondokig.


TERMÉSZETES NYUGTATÓK

Miután a stressz következtében nő a szervezet tápanyag- és energiaszükséglete, a fokozott vitaminbevitel is segíthet a negatív hatások gátlásában. A C-vitamin például fontos szerepet játszik az idegrendszer egészséges működésében, a B-, A- és E-vitamin pedig erősíti az ideg- és az immunrendszert. A kalcium és magnézium szintén hatékony lehet, mert oldják az izomfeszültséget.

A gyógynövények között is érdemes szétnézni, mielőtt valaki szintetikus nyugtató szedése mellett döntene. A teljesítményfokozó, kiegyenlítő hatású növényeket a szakirodalom adaptogéneknek nevezi. A világon összesen 22 fajta növényt sorolnak ebbe a kategóriába, amelyekről kutatások igazolják, hogy segítenek a szervezetnek alkalmazkodni és helyreállítani az egyensúlyt, vagyis feszült helyzetben nyugtatóan hatnak, nyugalmi állapotban pedig energetizálnak. Ilyen például a ginzeng, az aloe vera, a rózsagyökér (a Rhodiola roseat természetes energiabombaként is szokták emlegetni), vagy az astragalus gyökér, amely a kínai gyógyászatban ismert. Szintén Kínából származik a pecsétviasz (reishi) gomba, amelyről ugyancsak azt állítják, hogy krízishelyzetben fokozza az immunrendszer működését, és a vitalitás növelésében nyújt különleges segítséget. Álmatlanság ellen pedig orvosi macskagyökeret, depresszió ellen orbáncfűkivonatot ajánlanak.

Bizonyos illóolajok ugyancsak nyugtató, lazító hatásúak. Ilyen a bergamott, a citrusfélék, a levendula, a majoránna és az aroma mécsesek között is akad stresszűző. A citromfű-, a szantálfa-, az orgona- és a rózsaolajmécses akár az irodában is illatozhat.





Piac & Profit 2009/5. - Sebők

+36 30 286 2097

RENDELÉSEK

1. Győr (17 eFt/óra)
2. Budapest (VIP)
3. Skype

Bejelentkezés: telefonon

Szavazzon!

Orvosi segítség a gyógyszer leszokáshoz - 2017 ősztől
Akaratlanul pszichiátriai gyógyszerfüggővé (altatók, nyugtatók, antidepresszánsok, szorongásoldók) váltakat segíteném a gyógyszer-elhagyásban. Milyen szakmai segítséget venne igénybe legszívesebben?
Ismeretterjesztő előadás (általános összefüggések)
87 szavazat (9%)
Online Szakvélemény + Személyre Szabott Otthoni Gyógyszer Leszokási Útmutató
594 szavazat (63%)
Videotréning (általános összefüggések)
113 szavazat (12%)
Gyógyszer-specifikus, Kiscsoport
142 szavazat (15%)
936 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva
© Copyright 2008-2017
Online Szakvélemény Kft.a GyMS Megyei Ker. és Iparkamara tagja: GY14324549
NAIH-74689/2014

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja. Céljai: 1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció. 2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése. 3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain található Információk nem pótolják, hanem kiegészítik a pszichiáter, pszichológus személyes szakmai segítségét. Nem helyettesítenek semmilyen szaksegítséget. Amennyiben kérdése támad, forduljon pszichiáterhez, pszichológushoz!

A (benzodiazepin, nyugtató, altató, antidepresszáns, stb.) gyógyszerszedési kockázatokról és a mellékhatásokról, mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb