Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Hogyan győzd le a vizsgastresszt?



HOGYAN GYŐZD LE A VIZSGASTRESSZT?


A nyár már az ajtódon kopogtat, s mégis az érettségi vizsgára vagy az év végi jegyek javítására kell koncentrálnod? Szükséged van néhány tuti tippre, megcincált idegrendszered helyreállításához? Ötletekre, hogyan győzd le a rád nehezülő nyomást? Segítségünkkel magabiztosan fogod az akadályokat venni!

Valószínűleg azt hiszed, a stressz csak a hangulatodat befolyásolja, pedig kihat az egész szervezetedre! Fejfájás, emésztési zavarok, hasfájás, depresszió formájában jelentkezhet! A szüleid nyaggatnak, óriási a nyomás, hogy jól teljesíts, s az előtted álló átismételni való tananyag gondolatától is legszívesebben kirohannál az ajtón? Teljesen természetes, amit érzel! Ám vigyázz, mert így csak fokozódni fog benned a stressz, egyre lehetetlenebbnek fogod érezni, hogy teljesíthető a követelmény, s lassan már semmiben nem fogsz örömet találni, és az egészségedet is károsítod az állandó szorongással!

Ha pontosan megtervezed a felkészülés és az ismétlés menetét, elegendő szünetet adsz magadnak a pihenésre és feltöltődésre, könnyebben átlátható válik számodra, mi vár rád, s ha adsz időt magadnak mással is foglalkozni, máris nem tűnik akkora nyűgnek a tanulás.


Hogyan fogj hozzá?


• Írj egy fontossági sorrendet, listát, hogy lásd, mi vár rád! Ha tartod magad hozzá, jobban fogod látni, mennyit haladtál, könnyebb lesz a szüneteket betartani!
• A rád váró feladatot oszd be heti, napi, és óra lebontásba! Ne csak azokra a tárgyakra koncentrálj, amiket jobban szeretsz! Jobb, ha azzal kezdesz, amit kevésbé kedvelsz, így túl  vagy a nehezén, s ha esetleg több időt vesznek igénybe, mint tervezted, a kedvencekkel nagyobb esélyed lesz a haladásra, mintha fordítva tennéd!
• Kényelmes körülményeket biztosíts magadnak! Figyelj arra, hogy a szobában ne legyen se túl meleg, se túl hideg. A meleg álmossá tesz, ha fázol, nehezebb a koncentrálás. A legjobb, ha az íróasztalodhoz ülsz (így kevésbé fenyeget, hogy bármi elvonja a figyelmed, vagy elaludj), s figyelj arra, hogy mindent, amire szükséged lehet, karnyújtásnyi távolságban megtalálj!
• Fontos, hogy elegendő szünetet tarts a felkészülések között! De mindig ragaszkodj azok előre betervezett hosszához, különben előfordulhat, hogy a végén lesz olyan anyag, amire nem jut elég időd!
• Kérj segítséget, hogy ellenőrizhesd, hogy haladsz! Kérd meg barátaidat, szüleidet, hogy kérdezgessenek az adott témából!


Ami fontos


• Figyelj a megfelelő táplálkozása! Étkezz okosa, s egyél memórianövelő ételeket! A banán például kifejezetten jó, egészséges, agyserkentő nasi is lehet.
• Figyelj arra, hogy eleget aludjál! Ha rendszert viszel az ébredési és alvási szokásaidba, az segít a belső órádnak is, s te sem fogod úgy érezni, hogy a dolgok kicsúsznak az irányításod alól!
• Sportolj! Napi fél óra mozgás segít  levezetni a feszültséget, s mivel közben boldogsághormon termelődik a szervezetedben, könnyebb lesz ismét munkába lendülnöd!


Építs a stresszre!


Ha úgy érzed lassan bepánikolsz a félelemtől és a rád nehezedő nyomástól, próbálkozz az alábbiakkal:
 
• Amennyiben nem lógtad el a felkészülési időt, hanem tanulással töltötted, aggodalomra semmi ok!
• Ha szüleid szerint több időt is tölthetnél tanulással, mutasd meg nekik a tanulási ütemtervedet, s biztosíts őket arról, hogy kézben tartod az ügyet!
• Ha úgy érzed túl sok dolog van, amire emlékezned kéne, gondolj arra, itt a lehetőség, hogy megmutasd, mit tudsz!
• Teljesen normális, ha attól félsz, le fogsz blokkolni, semmi nem fog eszedbe jutni! Mindez nagyon valószínűtlen, hiszen a pánik csak néhány percig tart. Utána lesz időd bizonyítani!
• Segíthet, ha arra gondolsz, a szüleid és tanáraid is voltak ilyen helyzetben, ők is túlélték, sőt, ha beszélsz nekik aggodalmaidról, érzéseidről, sokkal megértőbbek lesznek!
• A vizsgák, és az év végi dolgozatok nagyon fontosak, de tudnod kell, hogy még számtalan egyéb módón bizonyíthatsz az életben! Ne stresszeld agyon magad! Készülj, amennyire csak tőled telik, de nem kell, hogy beleőrülj a tanulásba!
• Gondolj arra, hogy nagy baj nem lehet, ha pontosan végigolvasod a kérdéseket. Segítségedre lehet, ha a lap oldalán fel van tüntetve, hány pontot ér az adott feladat. Így könnyen kitalálhatod, hány választ várnak tőled!


www.kamaszpanasz.hu - 2011.03.10.
 

+36 30 286 2097

H-Szo.: 08-19 között

Gyógyszer-függőség

A Benzo Blogban elérhető tudás (Xanax, Frontin, Rivotril, Seduxen, Helex, Rexetin, stb.) terápiás konzultációink otthoni kiegészítését szolgálják. Dr. Kopácsi László pszichiáter, online pszichiáter, gyógyszer-leszokás specialista (nem gyógyszerpárti, hanem a leszokásban segít):

nyugtató-függőség 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
altató-függőség 1 2 3 4 5 6 7 8 9
antidepresszánsok 1 2 3 4 5 6
stresszkezelés 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

Rendelési időpontok

Dr. Kopácsi László pszichiáter: Rendelési időpontok

Óradíj (pszichiátriai rendelő)

16 eFt (2016)
17 eFt (2017)

Benzodiazepinek | BZD-k receptköteles drogok

Gyógyszerfüggőség - benzodiazepin, szorongáscsökkentő, altató, nyugtató

Zombi voltam... mondta az idős, amerikai asszony. A kb. 300 000 amerikai gyógyszerfüggő egyike. Riport a gyógyszerfüggőség áldozatairól az USA-ból, ahol a receptköteles szerfüggőség nem tabu téma. Ahol nem csak néhány "magányos farkas" próbál a benzodiazepin-, altató-, és antidepresszánsfüggés ellen tenni...
 

Stresszevés videó

Dr. Kopácsi László győri pszichiáter YouTube videója

"Minden tőlem telhetőt megteszek az Ön egészsége, gyógyulása érdekében."

Dr. Kopácsi László győri pszichiáter és life coach

  ♦ Emberség, megértés
  ♦ Hozzáértés
  ♦ Biztonságos gyógyszerelés (Legkevesebb Gyógyszer Garancia)

  ♦ Hasznos tanácsok, ajánlások (Benzó Blog, Lelki Útravaló)
  ♦ Négyszemközti konzultációk
  ♦ Kalkulálható konzultációs díj
(paraszolvencia: nincs)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Ügyvéd partnerünk

dr. Fülöp Dénes ügyvédi iroda
Megállapodást kötöttünk a Dr. Fülöp Dénes ügyvédi irodával.

A Stresszdoktor.hu jogi nyugalmát ezentúl dr. Fülöp Dénes és a http://drfulopdenes.com csapata garantálják. Ők védik szerzői jogainkat, hivatalosan megkeresik azokat, akik trollkodva próbálják aláásni Klienseink bizalmát (troll-kontroll), folyamatosan fejlesztik szerződéseinket és felügyelik adatkezelési és online értékesítési tevékenységünket.

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva
© Copyright 2008-2016
Online Szakvélemény Kft.a GyMS Megyei Ker. és Iparkamara tagja: GY14324549
NAIH-74689/2014

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert preferálja.

A stresszdoktor.hu oldalain található Információk nem pótolják, hanem kiegészítik a pszichiáter, pszichológus személyes szakmai segítségét. Ezért, ha kérdése támad, forduljon pszichiáterhez, pszichológushoz!

A (benzodiazepin, altató, antidepresszáns, stb.) gyógyszerszedési kockázatokról és a mellékhatásokról, mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb