Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Mit tehetünk a szorongás és a depresszió ellen



MIT TEHETÜNK A SZORONGÁS ÉS A DEPRESSZIÓ ELLEN


Hangulatunk, lelki állapotunk nagyon érzékenyen reagál a körülvevő világra. Szomorú események – egy fájó szakítás, a munkanélküliség, egy közeli hozzátartozó halála – természetesen bánattal, fájdalommal tölt el bennünket, de a napi rutin és a saját gondolkodási mintáink is hatnak a hangulatunkra.

A rossz szokások aláássák egészségünket, egy múló rosszkedv formájában, de szorongáshoz, depresszióhoz is vezethetnek. Szerencse, hogy a lelki csapdákat el lehet kerülni. Ismerjük meg a leggyakoribb hibákat, és azt is, mit tehetünk ellenük.


Kevés mozgás

A fizikai egészség mellett a testmozgás a hangulatot is javítja. A rendszeres edzés jó hatással van az agy vegyi folyamataira, és nagyban hozzájárul a lelki egészséghez.
Nem kell rögtön nagyszabású edzéstervvel kezdeni, már napi 15-20 perces séta is megteszi a magáét.


A rendetlenség is zavaró

Ha otthonunkban nem teszünk időnként rendet, és hagyjuk, hogy felhalmozódjon mindenféle limlom, az súlyos pszichés rendellenességhez vezethet. Vizsgálatokkal kimutatták, hogy a rendetlenség rokon a depresszióval, a szorongással, még a hízással is.

Ha valamit egy éve nem használtunk vagy viseltünk, ajándékozzuk el vagy dobjuk ki. Ahelyett, hogy pénzünket tárgyakra költenénk, inkább lepjük meg magunkat egy utazással vagy egy hangulatos vacsorával, többet teszünk így lelki egészségünkért.


Kevés alvás

Mindenki tudja, hogy ha kialvatlan, mennyire ingerült és nyomott. Hosszú távon, ha az alvászavar krónikussá válik, annak depresszió, szorongás lehet a vége.

Alakítsunk ki egészséges szokásokat, időben feküdjünk le, ne fogyasszunk kávét vagy alkoholt elalvás előtt, és a TV-t, a telefont, a számítógépet és társait is száműzzük a hálószobából.


Túlzott alkoholfogyasztás

Az alkohol elnyomja az idegrendszert, lelassít, így a hangulatra is káros. Az esti ivás eleinte elálmosít, de gyakran ez okozza az éjszakai felébredést is.

Mérsékeljük az alkoholfogyasztást, nők számára napi egy, férfiaknak legfeljebb napi két ital a javasolt. Még különleges alkalmakkor is ügyeljünk arra, hogy ne essünk túlzásba, és mindig igyunk elegendő vizet is.


Ha rágódunk a problémákon

Ha megszállottan ismételgetjük ugyanazokat a gondolatokat, a szervezetünk stresszes, „harcolj vagy menekülj” állapotba kerül. A pulzusszám és a légzés felgyorsul, és a szervezet stresszhormonokat bocsájt ki, melyek idővel ártanak mind a testi, mind a lelki egészségnek.

Próbáljuk meg elkerülni a rágódást, a folyvást megismételt gondolatokat. Segíthet a mélylégzés is.


Elfojtott düh

A harag természetes reakció az élet kihívásaira, de ha elnyomjuk, az káros következményekkel járhat. Több vizsgálat is kimutatta, hogy az elfojtott és dédelgetett harag depressziót okozhat.

Fontos, hogy negatív érzéseinket kifejezzük, természetesen csak a megfelelő módon. Ha nyugodtan, de határozottan tudjuk kommunikálni haragunkat, utána biztosan jobban fogjuk érezni magunkat. Ha ez nem lehetséges, felejtsük el. A megbocsájtás jót tesz a léleknek.


Agyonhajszolt mindennapok

A felborult egyensúly, nemcsak stresszt, hanem súlyosabb lelki problémákat is okozhat. Egy brit vizsgálat szerint a napi 11 órás vagy annál hosszabb munkaidő (7-8 helyett) depressziót válthat ki.

Mérlegeljük alaposan a prioritásainkat és értékeinket, és nézzük meg, hogy napirendünk tükrözi-e ezeket. Tervezzük meg a pihenés és a szórakozás idejét is.


Gubbasztás a szobában

Ha nem megyünk ki a szabadba, két fontos dologtól fosztjuk meg magunkat, a napfény hatására termelődő D-vitamintól, ami véd a depresszió ellen, és magától a természettől, ami tudat alatt van az emberre jó hatással.

Menjünk ki a szabadba! Ha irodában dolgozunk, sétáljunk, az ebédet is lehetőleg kint fogyasszuk el. Már napi 15 perc napfény is sokat segíthet.


Elszigeteltség

A depresszió és a szorongás gyakori velejárója a barátoktól és a családtól való visszahúzódás, a társadalmi elszigetelődés, különösen, ha magányérzettel jár együtt. Bizonyított tény, hogy az erős társas kapcsolatok védenek a depresszió ellen.

Még ha nincs is sok kedvünk hozzá, keressük a társaságot, a vártnál sokkal jobb lesz az eredmény.


Törekvés a tökélyre

Ha egy elérhetetlen magas színvonalra törekszünk mindenben, legyen az egy vacsora vagy egy prezentáció a munkahelyen, hamar csalódás vagy csökkent önbecsülés lehet a vége. A maximalizmus depressziót, szorongást, evési rendellenességeket eredményezhet.


Pesszimizmus

Önbeteljesítő jóslatként működik az, hogy milyen reményekkel nézünk a jövőbe. A pesszimisták, akik szerint a pohár mindig félig üres, sokkal inkább ki vannak téve a depresszió, a szorongás, az alvászavarok és más gondoknak, mint azok, akik a dolgok jó oldalát látják.

Gyakoroljuk a pozitív gondolkodást, a hála érzése különösen sokat segít. Már maga a mosolygás is optimistábbá, boldogabbá tesz.


Forrás: Health
 
InforMed - 2014-05-28 - Dobos, L.

+36 30 286 2097

H-Szo.: 08-19 között

Gyógyszer-függőség

A Benzo Blogban elérhető tudás (Xanax, Frontin, Rivotril, Seduxen, Helex, Rexetin, stb.) terápiás konzultációink otthoni kiegészítését szolgálják. Dr. Kopácsi László pszichiáter, online pszichiáter, gyógyszer-leszokás specialista (nem gyógyszerpárti, hanem a leszokásban segít):

nyugtató-függőség 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
altató-függőség 1 2 3 4 5 6 7 8 9
antidepresszánsok 1 2 3 4 5 6
stresszkezelés 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

Rendelési időpontok

Dr. Kopácsi László pszichiáter: Rendelési időpontok

Óradíj (pszichiátriai rendelő)

16 eFt (2016)
17 eFt (2017)

Benzodiazepinek | BZD-k receptköteles drogok

Gyógyszerfüggőség - benzodiazepin, szorongáscsökkentő, altató, nyugtató

Zombi voltam... mondta az idős, amerikai asszony. A kb. 300 000 amerikai gyógyszerfüggő egyike. Riport a gyógyszerfüggőség áldozatairól az USA-ból, ahol a receptköteles szerfüggőség nem tabu téma. Ahol nem csak néhány "magányos farkas" próbál a benzodiazepin-, altató-, és antidepresszánsfüggés ellen tenni...
 

Stresszevés videó

Dr. Kopácsi László győri pszichiáter YouTube videója

"Minden tőlem telhetőt megteszek az Ön egészsége, gyógyulása érdekében."

Dr. Kopácsi László győri pszichiáter és life coach

  ♦ Emberség, megértés
  ♦ Hozzáértés
  ♦ Biztonságos gyógyszerelés (Legkevesebb Gyógyszer Garancia)

  ♦ Hasznos tanácsok, ajánlások (Benzó Blog, Lelki Útravaló)
  ♦ Négyszemközti konzultációk
  ♦ Kalkulálható konzultációs díj
(paraszolvencia: nincs)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Ügyvéd partnerünk

dr. Fülöp Dénes ügyvédi iroda
Megállapodást kötöttünk a Dr. Fülöp Dénes ügyvédi irodával.

A Stresszdoktor.hu jogi nyugalmát ezentúl dr. Fülöp Dénes és a http://drfulopdenes.com csapata garantálják. Ők védik szerzői jogainkat, hivatalosan megkeresik azokat, akik trollkodva próbálják aláásni Klienseink bizalmát (troll-kontroll), folyamatosan fejlesztik szerződéseinket és felügyelik adatkezelési és online értékesítési tevékenységünket.

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva
© Copyright 2008-2016
Online Szakvélemény Kft.a GyMS Megyei Ker. és Iparkamara tagja: GY14324549
NAIH-74689/2014

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert preferálja.

A stresszdoktor.hu oldalain található Információk nem pótolják, hanem kiegészítik a pszichiáter, pszichológus személyes szakmai segítségét. Ezért, ha kérdése támad, forduljon pszichiáterhez, pszichológushoz!

A (benzodiazepin, altató, antidepresszáns, stb.) gyógyszerszedési kockázatokról és a mellékhatásokról, mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb