Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Hogyan kezeljem a stresszt a mindennapokban? 2. rész


Hogyan kezeljem a stresszt a mindennapokban? 2. rész ♦ A boldog, bensőséges, szeretetteljes Család biztonságot nyújt. Beszéljék meg naponta azokat a fontos dolgokat, amik az iskolában, munkahelyen, vagy azon kívül történtek. A jót is, a rosszat is. Fogadja el az Önt/Önöket szerető családtagok, barátok tanácsait, ha változtatást javasolnak valamiben.

  Kiengedheti azonban úgy is a "biztonsági szelepet", ha hétvégente tényleg kikapcsolódik. Nemcsak munka van a világon!
  Gépkocsi vezetés közben ne kapcsoljon be háttérzajt, háttérzenét. Figyeljen inkább belső hangjaira.
  Hibázni szabad! Másban se tűzzön ki irreális célokat. Ha valami történetesen nem sikerül "tökéletesen", azt ne szégyenfoltként tartsa számon, hanem lehetőségként, vagy eszközként, mely segítségével tovább formálhatja tehetségét, képességeit.
  A családi egymásra találáshoz, megpihenéshez tartsanak időnként TV, rádió, internet és mobiltelefon mentes (zajtalan) napokat, hétvégeket. Homokórás meditáció: mindennap szánjanak napi 3 percet meditációra, csendes elmélkedésre. Már ezzel is hozzájárul lelki harmóniájához, fejlődéséhez.
  Maradjon lehetőleg minden szituációban optimista! Ne tulajdonítson túl nagy jelentőséget az akadályoknak, amik gyakran keresztbe húzzák számításaink! Ne "sangoljon". A problémák (stresszorok) nagy része, előbb-utóbb akarattal, bölcs belátással, hajlékony rugalmassággal, külső segítség igénybevételével - hogy csak néhány módszert említsek -, leküzdhető. Legyen kitartó.
 Tartalékoljon tudatosan belső harmóniát a nehezebb időkre. Erre példa a fentebb említett F.E.N.T. Napló. De ugyanilyen kiváló lehetőség, ha szeretetteljes családi, baráti (azaz: stressz-mentes) légkör kialakítására törekszik maga körül.
  Használjon pozitív autoszuggeszciót: "Képes vagyok rá! Bízok Magamban!" (Ugye észrevette: a SANG-ok: éppen ennek az ellenkezőjét szuggerálnák az embernek.) Mindent tegyen meg önbizalma, önértékelése megtartásáért, - még inkább növeléséért. A jó önértékelés a stresszkezelés kulcstényezője. A másik, hogy legyenek önmagán túlmutató életcéljai. Keresse tehát a pozitív példákat, hogy Ön is, mint Noé, túlélje a "manipuláció Özönvizét" és szeretteivel (családjával, nemzetével) egyszer partot érhessen.
Tartsa kézben pénzügyeit! Rendszeresen tekintse át a pénzügyeit, hogy ne kerülhessen túl nagy bajba. Ha pénzhiányban szenved, ne az "adósságba verés" legyen az első megoldás. Gondolkodjon inkább el azon, hogyan tudná csökkenteni kiadásait, vagy hol találhatna alkalmi munkát, vagy jobban fizető munkahelyet.
 Törekedjen a mindennapi fejlődésre. Ehhez pedig tanulás, felejtés és újratanulás szükséges. Ne feledje: "csak az ökör következetes..."
  Adja át magát a pillanatnak! Merüljön el abban, amit csinál. Feledkezzen bele, legyen az munka, játék otthon a gyerekekkel, vagy egy esti relaxálás a fürdőkádban. Próbáljon meg örömet lelni ezekben a pillanatokban. Ha mindig a még maga előtt álló temérdek teendőn jár az agya, nem tud arra az egyre koncentrálni, amit épp csinál. Ez pedig a minőség rovására megy.
  Ha beszél, beszéljen őszintén! Akivel úgy érzi nem beszélhet nyíltan, azzal azért tegyen egy próbát. Aztán, ha igaznak bizonyul a feltételezése, akkor vele - ha teheti -, inkább szakítsa meg a kapcsolatot.
  Próbálja ki a belső-mosolyt. Amikor bár arcizmai nem jelzik a nevetést, belül mégis derűt érez és elül a feszültség / félelem / fájdalom.
  Legyen lojális! Ha meg akarja tartani a jelenlevőket, legyen lojális a távollevőkkel. Igaz ez a Barátokra is. És persze, aki kibeszéli "barátait" a hátuk mögött, attól ön sem remélhet többet. Vajon érdemes az ilyennel még a jó kapcsolat látszatát is fenntartani?
  Nyújtózkodjon többször naponta. A stressz hatására megfeszült, elgémberedett izmok (hátizmok, nyakizmok, "stresszizom", csipőizmok, stb.) nyújtása csak néhány percet vesz igénybe naponta. Ezek az egyszerű, de hatékony nyújtó gyakorlatok a nap bármely szakában, akár az irodai székben ülve is elvégezhetőek. Az izmok megfeszítése a közvetlen hasznán túl, segít éberebbé, frissebbé is válni, és picit enyhíti a belső feszültséget.
  Válasszon hobbit magának. Az általa nyújtott önfeledt percek, órák kijárnak Önnek is. Bármennyire is sikeres, hatalmas munkabírású volt eddig, ne reménykedjen abban, ne hitegesse magát azzal, hogy erőtartalékai végtelenek. Időről-időre után kell tölteni azokat!
  Adja meg a tiszteletet! Egy ember jellemét az alapján lehet megítélni, hogy miként kezeli azokat, akik nem tudnak neki viszont segíteni. Kerülje viszont azok közelségét, akik visszaélnek az ön tisztelettudásával, ragaszkodásával. Ne foglalkozzon a másik szándékaival, hogy tudatosan okozott-e fájdalmat önnek, vagy nem, mert a rossz szándékok általában homályban maradnak. 
  Ne töltse az időt fájdalmas emlékek felidézésével, ha már nem tud belőlük tanulni. Inkább a jelenre koncentráljon, ill. a jövőjét tervezze.
  Délután, ill. este felejtse el a "kötelező" TV-sorozatokat. Koncentráljon inkább magára! A TV bambulása helyett üljön be egy kád, meleg, illatos fürdőbe, gyertyák gyújtásával teremtsen ünnepi hangulatot, és kortyoljon közben egy csésze frissen készített, nyugtató citromfűteát. Mennyei.
  Figyeljen rá kikkel veszi magát körül, kikhez tartozik (referencia csoport). "Madarat tolláról, embert barátjáról" - szól a magyar közmondás. De, sokkal régebbi példákat is mondhatok a Bibliából: "A ki jár a bölcsekkel, bölcs lesz; a ki pedig magát társul adja a bolondokhoz, megromol." (Példabeszédek 13:20). "Rossz társaság megront jó jellemet." (1 Korinthus 15:33).
  Fél szabira menni? Nincs mersze kivenni legalább egy "csúszót" vagy szabadnapot? Egy hosszabb pihenő pedig már fel sem merül Önben? No, akkor épp itt az ideje, hogy szabadságolja magát hosszabb-rövidebb időre, még mielőtt végleg kimerül. A betegszabi kényszerszünetéig halogatni a lehető legrosszabb "megoldás". Onnan sokkal hosszabb ideig tart, és sokszor nem is tökéletes a gyógyulás. Mérjen megelőző csapást a kimerülésre.


Folytatás következik!


Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, ossza meg a Benzo blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!


Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


Dr. Kopácsi László
győri pszichiáter | life coach | blogger
gyógyszer-leszokás specialista
Benzo Blog elindítója és szerzője
Facebook



Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!



Facebook - Google - Kérem, jelezze hogy tetszett! Kérem, Facebook like - kicsi jelezze, hogy tetszett!

 Hozzászólások
Hozzászólás szövege
Ellenőrző kód

+36 30 286 2097

RENDELÉSEK

1. Győr
2. Budapest (VIP)
3. Skype

Bejelentkezés: telefonon

Szavazzon!

Orvosi segítség a gyógyszer leszokáshoz - 2017 ősztől
Akaratlanul pszichiátriai gyógyszerfüggővé (altatók, nyugtatók, antidepresszánsok, szorongásoldók) váltakat segíteném a gyógyszer-elhagyásban. Milyen szakmai segítséget venne igénybe legszívesebben?
Ismeretterjesztő előadás (általános összefüggések)
68 szavazat (9%)
Online Szakvélemény + Személyre Szabott Leszokási Útmutató (levélben - kézzel fogható segítség!)
483 szavazat (64%)
Videotréning (általános összefüggések)
88 szavazat (12%)
Gyógyszer-specifikus, Kiscsoport
112 szavazat (15%)
751 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Benzodiazepinek | BZD-k receptköteles drogok

Gyógyszerfüggőség - benzodiazepin, szorongáscsökkentő, altató, nyugtató

Zombi voltam... mondta az idős, amerikai asszony. A kb. 300 000 amerikai gyógyszerfüggő egyike. Riport a gyógyszerfüggőség áldozatairól az USA-ból, ahol a receptköteles szerfüggőség nem tabu téma. Ahol nem csak néhány "magányos farkas" próbál a benzodiazepin-, altató-, és antidepresszánsfüggés ellen tenni...
 

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva
© Copyright 2008-2017
Online Szakvélemény Kft.a GyMS Megyei Ker. és Iparkamara tagja: GY14324549
NAIH-74689/2014

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja. Céljai: 1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció. 2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése. 3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain található Információk nem pótolják, hanem kiegészítik a pszichiáter, pszichológus személyes szakmai segítségét. Nem helyettesítenek semmilyen szaksegítséget. Amennyiben kérdése támad, forduljon pszichiáterhez, pszichológushoz!

A (benzodiazepin, nyugtató, altató, antidepresszáns, stb.) gyógyszerszedési kockázatokról és a mellékhatásokról, mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb