Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Tévhitek a stresszről 1.


Tévhitek a stresszről 1. „Tudj, hogy tehess.”

Pszichiátriai rendeléseimen és életvezetési tanácsadásaimon, nap mint nap tapasztalom, hogy a stresszt – pontosabban a distresszt, negatív stresszt – számtalan mítosz lengi körül. Most a 6 legfontosabbat próbálom meg eloszlatni, mert, ha jobban megérti a distresszt okozó problémákat, hatékonyabban veheti fel a harcot ellenük. Nézzük meg sorjában, 1-1 blog bejegyzésben, mik ezek a boldogtalanná tevő, önsorsrontó hiedelmek!


ELSŐ TÉVHIT: Félelmeim ellen nem tehetek semmit… képtelen vagyok bármit tenni ellenük...

„A lehetetlen nem tény, hanem vélemény.”
Muhammad Ali


Pszichiátriai és life coach konzultációim során meglehetősen gyakran találkozom ezzel a tévedéssel, negatív meggyőződéssel. Annak, hogy minden embernek, sőt élete során ugyanannak az egyénnek is, más és más élethelyzetek (stresszorok) okoznak distresszt - egyszerű oka van... Miként lehetséges az, hogy ami gyomorgörcsöt vált ki, leizzasztja, megrémiszti az egyikünket, az biztos, hogy örömöt szerez, a siker reményével kecsegtet másokat? Az emberek egy része, az optimisták, született mázlisták? A többiek pedig pesszimisták maradnak életük végéig? Mi különbözteti meg a sikerest, a sikertelentől? Képesek vagyunk-e tudatosan hozzáállásunkat alakítani? Nos, ezekről a kérdésekről szól az első bejegyzés.

Azt, hogy egy külső stresszor pozitív vagy negatív stresszreakciót vált-e ki valakiben, azt döntő mértékben a hozzáállása határozza meg. A fejleszthető, céljaihoz optimalizálható attitűdje!

Ha egy élethelyzettől már előre "sangol" (aggódik, retteg, fél), és hagyja, hogy a spontán automatikus negatív gondolatok (SANG-ok) negatív irányba sodorják érzéseit, akkor biztos lehet, hogy pillanatokon belül meg is jelenek a negatív stresszválasz testi, érzelmi, gondolati és viselkedéses jelei. Azok az igen kellemetlen panaszok, amelyek némi belső munkával fokozatosan csökkenthetők, majd megszüntethetők. Hogyan?

A titok nyitja, legyen szó akár agorafóbiás félelmek, akár gyógyszer-elhagyáskor bevillanó, a megvonási tünetektől való félelem legyőzéséről, a következőkben rejlik:

HELYZET ÁTMINŐSÍTÉSE (átkeretezés)
TÜRELMES, LÉPCSŐZETES FEJLŐDÉS
REÁLIS CÉLKITŰZÉSEK
KITARTÁS

Mindenki csak akkor és addig fél, tart valamitől, amikor és amíg azt félelemtelinek, megoldhatatlan problémának minősíti! (Lásd: "nem tehetek semmit... képtelen vagyok bármit tenni ellene / érte...") Amikor belenyugszik abba, hogy a megkérdőjelezetlenül hagyott SANG-ok, a „biztos” kudarc érzését "vetítsék előre", aztán katasztrofizáló "belső mozifilmje" miatt elkerüli azokat a helyzeteket, amiknek  lépcsőzetes kipróbálása, a valós megmérettetés, fokozatos fejlődéshez vezethetne - komoly csapdába kerül.

Félve attól, hogy utólagosan beteljesül a "rossz előérzete", "jóslata" - voltaképpen a SANG-ja. Félve a lehetséges sikertelenségtől, biztos sikertelenségre ítéli magát! Hiszen elkerülve a stresszhelyzetnek minősített kihívást, esélyt sem ad magának a fokozatos fejlődésre. Az elkerülő magatartás miatt nem fejlődhet a sikeres megküzdésig sikerről-sikerre, lépcsőzetesen.

"Mozifilm", "belső mozizás", "vetítés"... - figyeli a képeket? A maga döntésein múlik, hogy félelmei foglya, passzív nézője marad-e saját életének, vagy felismeri, hogy a maga előtt lepergő, maga által választott "mozifilmek" "MOZIGÉPÉSZE" is maga!

Sikeres előrelépésedhez a következő, 5 lépéses átkeretezési folyamatot javasolom:



Már csak arra van szükség, hogy leírja magának azt a 3 legfontosabb vágyat, amit már réges-régóta meg szeretett volna oldani, de mindeddig, a félelmei hatása alatt a megvalósítást csak halogatta. Most már tudja, hogy azért szöszölt idáig, mert önkényesen „megoldhatatlannak”, megoldhatatlan problémának (!) minősített egy helyzetet, és ezért lemondott a "hiábavalónak minősített" próbálkozásokról!

A fent ábrázolt átkeretezési folyamat segítségével fogjon hozzá a megvalósításhoz minél hamarabb! Hiszen tudja: „A lehetetlen nem tény, hanem vélemény.” /Muhammad Ali



Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, ossza meg a Benzo blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!



Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


Dr. Kopácsi László
győri pszichiáter | life coach | blogger
gyógyszer-leszokás specialista
Benzo Blog elindítója és szerzője
Facebook



Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!



Facebook - Google - Kérem, jelezze hogy tetszett! Kérem, Facebook like - kicsi jelezze, hogy tetszett!

+36 30 286 2097

PSZICHIÁTRIAI RENDELÉSEK

Győri rendelés (17 eFt/óra)
Budapesti rendelés (VIP)
Skype rendelés

Bejelentkezés
+36 30 286 2097

Szavazzon!

Orvosi segítség a gyógyszer leszokáshoz - 2017 ősztől
Akaratlanul pszichiátriai gyógyszerfüggővé (altatók, nyugtatók, antidepresszánsok, szorongásoldók) váltakat segíteném a gyógyszer-elhagyásban. Milyen szakmai segítséget venne igénybe legszívesebben?
Ismeretterjesztő előadás (általános összefüggések)
95 szavazat (9%)
Online Szakvélemény + Személyre Szabott Otthoni Gyógyszer Leszokási Útmutató
636 szavazat (63%)
Videotréning (általános összefüggések)
128 szavazat (13%)
Gyógyszer-specifikus, Kiscsoport
148 szavazat (15%)
1007 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva
© Copyright 2008-2017
Online Szakvélemény Kft.a GyMS Megyei Ker. és Iparkamara tagja: GY14324549
NAIH-74689/2014

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja. Céljai: 1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció. 2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése. 3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain található Információk nem pótolják, hanem kiegészítik a pszichiáter, pszichológus személyes szakmai segítségét. Nem helyettesítenek semmilyen szaksegítséget. Amennyiben kérdése támad, forduljon pszichiáterhez, pszichológushoz!

A (benzodiazepin, nyugtató, altató, antidepresszáns, stb.) gyógyszerszedési kockázatokról és a mellékhatásokról, mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb